Ai un stil de viață adaptat inimii tale?

La fel ca orice organism vital, inima are un rol cheie în corpul uman. Tocmai de aceea este foarte important să ai grijă de ea, chiar și în moduri în care nu te așteptai.

Aruncă o privire asupra stilului tău de viață.

Dieta nesănătoasă, lipsa activității fizice și fumatul sunt puternic corelate cu bolile cardiovasculare și pot avea un efect negativ asupra nivelului tău de colesterol, fără ca tu să îți dai seama.

În realitate, 54 % din adulții din Europa au în prezent un nivel ridicat de colesterol; acest procent a crescut în mod constant în ultimii ani. Nivelul ridicat de colesterol crește riscul dezvoltării de boli cardiovasculare și poate afecta atât femeile cât și bărbații, dacă acesta nu este ținut sub control.

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) susține că 75 % din decesele în urma bolilor cardiovasculare pot fi prevenite prin îmbunătățirea stilului de viață care ajută la diminuarea riscului. Studiile susțin că îmbunătățirea dietei poate avea un impact asupra nivelului de colesterol și ca rezultat, poate reduce riscul dezvoltării bolilor cardiovasculare.

S-a demonstrat că fibrele solubile din ovăz, cunoscute ca beta-glucani, reduc și mențin nivelul de colesterol.

Un aport zilnic de beta-glucani din ovăz este primul pas către o dietă pentru inima ta.

bh

Iată câteva sfaturi care să te ajute să îți îmbunătățești stilul de viață și să-ți menții starea normală de sănătate a inimii…

Nu mai este o surpriză că două din cele mai simple metode pentru a menține funcționarea normală a inimii sunt exercitiile fizice și o dietă echilibrată şi sănătoasă.

sport-si-nutritie-pentru-inima

Un plan realistic de exerciții ce poate fi adoptat de oricine include exerciții fizice pentru aproximativ 30 de minute, cinci zile pe săptămână.

În plus, încearcă să consumi alimente bune pentru inimă precum fructe și legume bogate în fibre, să ai un aport echilibrat de grăsimi sănătoase din uleiuri de pește, produse lactate cu un conținut scăzut de grăsimi, nuci și semințe. Astfel:

  • consumă cât mai multe fibre. Încearcă să atingi un necesar de cel puțin 25g pe zi, incluzând și Beta-glucani din ovăz.
  • mănâncă cel puțin 5 porții de fructe și legume pe zi.
  • renunță la prăjeli sau alimente bogate în grăsimi saturate sau grăsimi trans.
  • încearcă să menții o greutate normală.
  • mănâncă mai mult pește, de cel puțin două ori pe săptămână.
  • consumă mai puțin alcool și renunță la țigări.

Alege o nutriție optimă pentru o inimă sănătoasă!