Fibrele sunt o categorie de carbohidrați, care se găsesc numai în fructe, legume, cereale, nuci și oleaginoase.

                Ele joacă un rol cheie în asigurarea unei digestii sănătoase.

                Fibrele sunt de 2 feluri cu rol specific în sistemul digestiv:

14595818_1159630274114335_6470547895166982399_n

  Fibre solubile:

  • pot fi digerate de organism.
  • sunt descompuse într-o mai mare măsură de bacteriile din intestinele noastre și asigură o mai bună funcționare a tractului digestiv.
  • surse bune includ avocado, broccoli, morcovi, mere, prune, banane, cartofi dulci, ovăz, fasole uscată, linte și mazăre.

Fibre insolubile:

  • nu pot fi digerate de organism.
  • sunt descompuse într-o mică măsură de bacteriile din intestin formând o masă consistentă, care contribuie la curățarea intestinelor și favorizează regularitatea scaunului.
  • surse bune includ grâu integral, cereale integrale, semințe, nuci, dovlecei, broccoli, varză, ceapă, roșii, legume cu frunze verzi, fasole.

De ce îmi sunt necesare?

                Fibrele trebuie să fie componentă a unei diete sătătoase pentru că au un rol crucial în asigurarea unui tranzit intestinal regulat şi a unei digestii sănătoase.

                Spre deosebire de alte tipuri de carbohidraţi, pentru că nu sunt digerate complet în tractul digestiv, acţionează ca nişte substanţe de balast, care trec prin intestine şi determină eliminarea mai uşoară a conţinutului acestuia.

                Iată de ce cantitatea zilnică recomandată de fibre, trebuie să fie parte a dietei fiecărei persoane.

NU UITA: IA-ŢI DOZA DE FIBRE ZILNIC!!!